بدون شرح
دعاي تشريعي :اختياری
اين دعا مخصوص موجودات مختار و با اراده است
که طبق درجه معرفت, از قدرت مافوق مطالباتي دارند
ولي غالبا بر اثر فاصله گرفتن از تعليمات پيامبران, بشر به غير خدا پناه مي برد
اما هنگامي که بفهمد ملک و قدرت و عزت و ذلت دست خداست
به قدرت فناناپذير روي ميآورد
اين نوع دعا در تکامل انسان آزاد و مختار تاءثير بسزايي دارد.
یکشنبه شب..27...شهریور
دعا نيز مثل عبادت و تسبيح و تنزيه حق تعالي بر دو قسم است:
تشريعي و تکويني.
((دعاي تکويني))
يعني همه موجودات به زبان طبيعت و هستي خويش ـ که جز فقر ذاتي چيزي نيست
ـ از خداي هستي بخش ياري مي جويند;
هر موجودي به ميزان استعداد و ظرفيت فيض, از خدا طلب مي کند
که آيه ((يسئله من في السموات والارض کل يوم هو في شاءن))20.
اشاره بدین حقیقت است..
ا
قرآن, هنگامي که از آفرينش انسان به عنوان (خليفه) نام مي برد علم و آگاهي او را نيز مطرح مي نمايد تا
دغدغه خاطر فرشتگان را بزدايد و لياقت انسان را براي خلافت به اثبات رساند:اذ قال ربّک للملائکه إنّي جاعل في الارض خليفه قالوا اتجعل فيها من يفسد فيها و يسفک الدّماء و نحن نسبّح بحمدک و نقدّس لک قال إنّي اعلم مالاتعلمون. و علّم آدم الاسماء کلّها ثمّ عرضهم علي الملائکه فقال انبئوني باسماء هولاء إن کنتم صادقين. قالوا سبحانک لاعلم لنا إلاّ ما علّمتنا إنّک انت العليم الحکيم قال يا آدم انبئهم باسمائهم…) بقره/33ـ30و چون پروردگار تو به فرشتگان گفت: من در زمين جانشيني خواهم گماشت! گفتند: آيا در آن, کسي را
مي گماري که در آن فساد انگيزد و خونها بريزد و حال آن که ما با ستايش تو تو را تنزيه مي کنيم و به تقديست مي پردازيم؟ فرمود: من چيزي مي دانم که شما نمي دانيد. و خدا تمام نامها را به آدم آموخت و سپس آنها را بر فرشتگان عرضه داشت و فرمود اگر راست مي گوييد از اسامي اينها به من خبر دهيد. گفتند: منزهي تو! ما را جز آنچه آموخته اي دانشي نيست, تويي دانا و حکيم. فرمود: اي آدم ايشان را از اسامي آنان آگاه ساز!
یکشنبه شب /26/شهریور
قرآن زنان راه يافته به قله درک و شهود را با زيباترين تعبيرها و خطابها مي ستايد
انما يريد الله ليذهب عنکم الرجس اهل البيت و يطهّرکم تطهيراً) احزاب/33
خداوند مي خواهد پليدي را از شما خانواده پيامبر(ص) بردارد و شما را به پاکي کامل رساند
در آستانه ظهور نوراني آن منجي بشريت، حوادث شگفت انگيزي اتفاق ميافتد که از جمله آنها
بازگشت گروهي از مومنان واقعي براي درک و تماشاي عظمت و شوکت جهاني اسلام و حکومت
دولت کريمه خواهد بود؛ البته عده اي از کافران بد طينت نيز در اين ميان پيش از بر پائي رستاخيز
به دنيا برميگردند تا به سزاي پاره اي از اعمال ننگين خويش برسند. بازگشت گروهي از مومنان
خالص و کافران ستمگر به اين جهان پيش از قيامت، «رجعت» ناميده ميشود.
ساعات عمر من همگي غرق غم گذشت
دست مرا بگير که آب از سرم گذشت
مانند مرده اي متحرک شدم بيا
بي تو تمام زندگي ام در عدم گذشت
همه گويند به انگشت اشاره،
مگر اين عاشق دلسوخته ارباب ندارد؟
... تو کجايي؟ تو کجايي..؟.
و تو انگار به قلبم بنويسي
كه چرا هيچ نگويندمگر اين رهبر دلسوز،
طرفدار ندارد که غریب است...؟
(في ابنه رسول الله صلي الله عليه و آله لي اسوه حسنه)
فاطمه دختر پيامبر (ص)براي من الگوي نمونه اي است
(بحارالانوار..احتجاج)
شنبه شب 25..شهریور1391
حسین(ع) بیشتر از آب تشنه ی لبیک بود.
افسوس که به جای افکارش
زخم های تنش را نشانمان دادند
وبزرگترین دردش را بی آبی معرفی کردند...
شنبه....25 شهریور